Zostaniecie podzieleni na 3 zespoły: reporterów, poszukiwaczy i grafików.
Reporterzy:
Porozmawiacie z waszymi dziadkami i babciami, ciociami i wujkami o rowerach, których używali w swoim życiu.
- Jak wyglądały (szczególnie ten pierwszy)?
- Kiedy je dostali lub kupili?
- Jak się na nich jeździło?
- Gdzie odbyli najdłuższą, najlepszą, najtrudniejszą lub inna naj... przejażdżkę?
- Czym się różniły tamte rowery od dzisiejszych?
Te i inne pytania spiszcie w listę pytań, które zadacie osobom, z którymi będziecie rozmawiać. Jeśli macie dyktafon w komórce nagrajcie wywiad aby łatwiej było go potem spisać. Nie zapomnijcie zapisać z kim wywiad był przeprowadzany!
Swoje prace zamieście w dokumencie w Dysku Google i udostępnijcie nauczycielowi. Wywiadów powinno być tyle ilu jest reporterów.
Jeśli macie wątpliwości jak to zrobić zajrzyjcie do książki z języka polskiego. Na stronie 200 znajdziecie na pewno odpowiedzi :)
Poszukiwacze:
Wasze zadanie będzie polegało na prześledzeniu, jak zmieniał się rower na przełomie lat.
Wyszukajcie informacje, zdjęcia, przykłady, ciekawostki, które wykorzystacie do stworzenia waszej prezentacji o tym jak zmieniał się rower. Nie zapomnijcie o wynalazcach, którzy wpływali na jego zmiany. Na końcu porównajcie pierwszy rower z tym, na którym będziecie zdawali kartę rowerową.
Z zebranych materiałów przygotujcie prezentację w Dokumentach Google i udostępnicie ja nauczycielowi.
Graficy:
Waszym zadaniem będzie przygotowanie plakatu, na którym zaprezentujecie kolejne ulepszenia, które pozwalały coraz sprawniej, szybciej i bezpieczniej jeździć na rowerze. Nie zapomnijcie o datach! Możecie wykorzystać oś czasu lub wymyślić własny sposób przedstawienia tych zmian w czasie. Pracę wykonajcie w Rysunkach Google lub na Jamboard.